Vappuja ihmiset, bailabailatkaa ihmeessä. Minä ajattelin jäädä päiväksi sänkyyn ja inhota itseäni. Tästä "vihaan itseäni ja yhteiskuntaa jossa elämme" kirjoituksesta ei tule pitkää, lupaan sen.

Katsokaas kun olen lapsesta asti elänyt kaksoiselämää,  tai oikeastaan paskat tämä on mitään kaksoiselämää. Tuntuu että minulla on uusi persoonallisuus ja arvot jokaisessa eri ihmissuhteessa elämässäni. Saatat nyt hyvin ajatella "Ihan normaalia, lopeta kitinäsi teinihuora" Mutta yrittäkää ymmärtää, tämä ihmisenä muuntuminen menee pintaa syvemmällle. Kun muokkaan itseni sydänjuuriani myöten jokaisessa ihmissuhteessa sellaiseksi millaista minusta toivotaan niin olen hukannut samalla oman itseni, sen aidon ja alkuperäisen joka ei yritä olla kenellekkään mitään. En ole enää edes varma onko minulla ikinä ollut omaa tahtoa, unelmia tai haaveita, ainakin ne ovat olleet kadoksissa elämäni viimeiset 18 vuotta.

Olen aina ollut kiltti lapsi, vältellyt konfliktitilanteita perheessäni pienestä asti. Huono juttu, kun yritys miellyttää ja saada hyväksyntää menee omiin henkilökohtaisiin arvoihin ja asenteisiin asti. Vielä huonompi juttu kun tämä malli jatkuu kodin ulkopuolisissa ihmissuhteissa. Se on kuulkaaas  outo tunne kun on ihmisporukassa ja huomaa että puhuu ja esittää mielipiteitä jotka eivät todellakaan ole niitä omia. Hätkähtää ja alkaa miettiä: "Mitä mieltä oikeasti olen" ja tajuaa ettei voi edes itse vastata omaan kysymykseenä vaikka kuinka yrittää miettiä. Kun tämä jatkuu ja jatkuu, vuosia lukemattomissa eri ihmissuhteissa alkaa tuntua että mitä pointtia on elää jos ei ole edes omaa persoonallisuutta? 

 

Having the time of your lives
Happy within your disguise
Watch how the child in you dies
Circles inside on your mind

There is more than meets the eye
Life is more than meets the eye

Strange, how you got it
But you're still coming back for more
But I want nothing
If you think that you got it
Why they're treating you like a whore?
And I want nothing

Faking it all of the time
Conscience, it cuts like a knife
When will you start to realize?
We don't have time on our side